Všeobecné obchodní podmínky 

e-shopu jemitojemno.cz

I. Úvodní ustanovení

1.1 Řemeslow, s.r.o., se sídlem Korunní 2569/108, Praha, 101 00, identifikační číslo: 14066785, tímto podle ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“), vydává tyto obchodní podmínky, které upravují vzájemná práva a povinnosti mezi provozovatelem a zákazníkem, jež vznikají při uzavření smlouvy prostřednictvím internetového obchodu jemitojemno.cz, fungujícího na webové adrese www.jemitojemno.cz (dále jen „VOP“).

1.2 Právní vztahy mezi smluvními stranami, které nejsou upraveny těmito VOP, se řídí právním řádem České republiky, především občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

II. Účastníci smlouvy

2.1. Provozovatelem internetového obchodu jemitojemno.cz je Řemeslow, s.r.o., s adresou sídla Korunní 2569/108, Praha, 101 00, IČ:14066785 (dále jen „Provozovatel“). Provozovatel při uzavírání smluv a plnění povinností vyplývajících ze smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Provozovatel je podnikatelským subjektem, který poskytuje své služby a prodává zboží přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů. Kontaktní adresy Provozovatele pro písemnou komunikaci jsou: poštovní: Korunní 2569/108, Praha, 101 00; e-mailová: [email protected].

2.2. Zákazníkem může být fyzická či právnická osoba, která v souladu s těmito VOP zadala objednávku služeb nebo zboží nabízených Provozovatelem přes internetový obchod jemitojemno.cz (dále jen „Zákazník“). Jestliže je Zákazník fyzickou osobou a uzavírá smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, považuje se za spotřebitele. V opačném případě se o spotřebitele nejedná a ochrana spotřebitele se na něj nevztahuje podle právních předpisů ani těchto VOP.

2.3. Zadáním objednávky Zákazník vyjadřuje svůj jednoznačný souhlas s těmito VOP, reklamačním řádem a všemi podmínkami vztahujícími se k objednanému zboží nebo službám, včetně obsahu, specifikace a ceny zboží nebo služeb dle nabídky Provozovatele. Zákazník i Provozovatel jsou povinni dodržovat všeobecně platné právní předpisy, tyto VOP, reklamační řád a další podmínky Provozovatele týkající se objednaných služeb či zboží.

III. Výklad pojmů

Následující termíny mají pro účely těchto VOP následující význam:

3.1. Adresa pro komunikaci s Provozovatelem: poštovní adresa nebo e-mailová adresa uvedená v čl. 2.1. VOP, nebo zveřejněná na Webových stránkách Provozovatele.

3.2. Adresa pro komunikaci se Zákazníkem: poštovní adresa nebo e-mailová adresa uvedená v Objednávce nebo spravována v rámci Uživatelského účtu.

3.3. Objednávka: objednávka na Služby nebo Zboží vytvořená Zákazníkem prostřednictvím Webových stránek Provozovatele.

3.4. Písemně: provedeno v listinné nebo e-mailové formě.

3.5. Provozovatel: definován v čl. 2.1. VOP.

3.6. Reklamační řád: reklamační řád Provozovatele, který je zveřejněn na Webových stránkách Provozovatele. Reklamační řád je nedílnou součástí Smlouvy.

3.7. Služby: služby, které jsou uvedeny na Webových stránkách Provozovatele nebo které si Zákazník objednal prostřednictvím těchto stránek.

3.8. Smlouva: smlouva uzavřená přijetím Objednávky Zákazníka Provozovatelem. Na základě přijetí Objednávky vzniká smluvní vztah mezi Provozovatelem a Zákazníkem. Poskytnutí kontaktních a fakturačních údajů Zákazníkem v rozsahu požadovaném Provozovatelem spolu s prokazatelným souhlasem Zákazníka s VOP je vždy nezbytnou součástí smlouvy. Prokazatelným souhlasem Zákazníka s VOP se rozumí i souhlas vyjádřený přes internet. VOP, Reklamační řád Provozovatele, ceník zveřejněný na Webových stránkách Provozovatele a ostatní smluvní cenová ujednání tvoří nedílnou součást smlouvy a dodávají jí úplnost.

3.9. Uživatelský účet: účet vytvořený registrací na Webových stránkách Provozovatele, prostřednictvím kterého může Zákazník spravovat své osobní údaje nebo kontaktní adresy pro komunikaci a objednávat od Provozovatele nabízené Zboží a Služby. Údaje poskytnuté Zákazníkem při registraci jsou Provozovatelem považovány za správné.

3.10. VOP: definovány v čl. 1.1. těchto obchodních podmínek. VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy.

3.11. Webové stránky Provozovatele: online rozhraní na internetové doméně www.jemitojemno.cz, kde jsou Zákazníkovi dostupné informace o nabízených Službách a Zboží a kde je umožněno vytvořit Objednávku. Informace o Zboží, Službách a jejich cenách uvedené Provozovatelem na Webových stránkách Provozovatele jsou závazné, vyjma očividných chyb.

3.12. Zákazník: definován v čl. 2.2. VOP.

3.13. Zboží: zboží, které je nabízeno na Webových stránkách Provozovatele nebo které si Zákazník objednal prostřednictvím Webových stránek Provozovatele. Fotografie zveřejněné na Webových stránkách Provozovatele odpovídají nabízenému zboží, pokud není uvedeno jinak ve specifikaci zboží na Webových stránkách Provozovatele. Zákazník bere na vědomí, že odstín barevného provedení zboží se může lišit v závislosti na nastavení zobrazovacího zařízení (např. monitor, mobil, TV).

IV. Uzavření Smlouvy

4.1. Pokud není mezi Zákazníkem a Provozovatelem dohodnuto jinak, Smlouva nevzniká a smluvní vztah mezi Provozovatelem a Zákazníkem nevznikne, dokud Provozovatel nepřijme Objednávku. Smlouva je uzavřena okamžikem přijetí Objednávky Provozovatelem. V případě uvedeném v čl. 6.6. je Smlouva uzavřena ve chvíli, kdy Zákazník souhlasí s cenovou nabídkou Provozovatele, včetně nevratné zálohy dle čl. 6.7. Provozovatel není povinen uzavřít Smlouvu na základě nabídky Služeb a Zboží uvedené na Webových stránkách Provozovatele a ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se na tyto nabídky nevztahuje.

4.2. Před odesláním Objednávky Provozovateli má Zákazník možnost zkontrolovat a opravit všechna data zadaná do Objednávky. Údaje uvedené v Objednávce jsou považovány za správné. Zákazník odpovídá za správnost údajů uvedených v Objednávce. Provozovatel bez prodlení potvrdí přijetí Objednávky Zákazníkovi Písemně, a to na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Uživatelském účtu nebo v Objednávce. Potvrzení o přijetí Objednávky není potvrzením o přijetí Objednávky ani potvrzením o uzavření Smlouvy. Provozovatel neposkytne možnost opravy daňového dokladu v případě, že je daňový doklad chybný v důsledku nesprávných údajů uvedených v Objednávce.

4.3. Provozovatel je vždy oprávněn v závislosti na povaze Objednávky požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení Objednávky (například Písemně či telefonicky).

4.4. Smlouva mezi Provozovatelem a Zákazníkem nevzniká v případě, že se objeví zjevné chyby týkající se ceny Zboží či Služeb, nebo informací o Zboží či Službách uvedených na Webových stránkách Provozovatele.

4.5. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Veškeré náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (například náklady na internetové připojení a telefonní hovory zahájené ze strany Zákazníka) hradí Zákazník.

4.6. Smlouva, jejímž předmětem je dlouhodobé nebo opakované poskytování Služeb, nebo opakovaná dodávka Zboží, je uzavírána na dobu určitou, pokud není ve Smlouvě nebo VOP stanoveno jinak. Délka trvání Smlouvy je stanovena Písemnou dohodou mezi Zákazníkem a Provozovatelem nebo volbou trvání Smlouvy při odeslání Objednávky Zákazníkem. Pokud Zákazník nepodá oznámení před koncem trvání Smlouvy, že nemá zájem o další poskytování Služeb nebo dodávku Zboží, a uhradí cenu za další období, považuje se toto uhrazení za odeslání nové Objednávky.

4.7. V případě přijetí Objednávky má Zákazník právo na zaslání Smlouvy na libovolnou Kontaktní adresu Zákazníka. V případě zaslání Smlouvy na poštovní adresu Zákazníka může Provozovatel požadovat náhradu nákladů za zaslání Smlouvy. Po přijetí Objednávky bude Zákazníkovi automaticky zaslána Smlouva na e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce nebo v rámci Uživatelského účtu.

4.8. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, není-li mezi Zákazníkem a Provozovatelem dohodnuto jinak.

4.9. Smlouva je elektronicky archivována.

V. Odstoupení od Smlouvy

5.1. V případě, že Smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, jako například přijetím Objednávky Zákazníka na Webových stránkách Provozovatele, má Zákazník, pokud je spotřebitelem, právo odstoupit od Smlouvy bez uvedení důvodu a jakékoliv sankce do 14 dnů od vzniku tohoto smluvního vztahu, jak vyplývá z § 1829 občanského zákoníku. Pokud se jedná o kupní Smlouvu na Zboží, má spotřebitel právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí Zboží. V případě, že je předmětem kupní Smlouvy několik druhů Zboží nebo dodání po částech, tato lhůta běží od převzetí poslední části Zboží. Pokud se jedná o opakovanou dodávku Zboží, běží lhůta od převzetí první dodávky. Právo na odstoupení od Smlouvy lze uplatnit prostřednictvím vzorového formuláře dostupného ke stažení na Webových stránkách Provozovatele. Provozovatel bez zbytečného odkladu Písemně potvrdí přijetí formuláře pro odstoupení.

5.2. Pro zachování 14 denní lhůty k odstoupení od Smlouvy postačí v této lhůtě odeslat Provozovateli vyplněný vzorový formulář. Právo odstoupit dle čl. 5.1. není možné uplatnit, pokud platí omezení uvedená v čl. 5.3.

5.3. Podle § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit od Smlouvy o poskytování Služeb, pokud byly splněny s předchozím výslovným souhlasem Zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení (14 dnů od uzavření Smlouvy) a Provozovatel informoval Zákazníka o tom, že v takovém případě nemůže odstoupit. Podobně není možné odstoupit od Smlouvy o digitálním obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči a byl poskytnut s výslovným souhlasem Zákazníka před uplynutím 14 denní lhůty, pokud Provozovatel informoval Zákazníka o tom, že nemá právo odstoupit. Provozovatel dále upozorňuje, že nelze odstoupit od Smlouvy o dodávce Zboží upraveného podle přání Zákazníka nebo pro jeho osobu, Zboží podléhajícího rychlé zkáze, Zboží, které bylo po dodání nevratně smíseno s jiným zbožím, smlouvy o opravě či údržbě realizované na žádost Zákazníka na místě určeném Zákazníkem, Zboží v uzavřeném obalu, které po vyjmutí již nelze vrátit z hygienických důvodů, dodávce Služeb nebo Zboží vázaných na výkyvy finančního trhu, dodávce zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, pokud zákazník porušil jejich původní obal, či Smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo volnočasových službách v určeném termínu, nebo uzavřené na základě veřejné dražby.

5.4. Pokud Zákazník, který má právo odstoupit podle čl. 5.1., odstoupí od Smlouvy v zákonné lhůtě, Smlouva se od počátku ruší. Provozovatel vrátí Zákazníkovi veškeré platby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 pracovních dnů od přijetí Písemného oznámení o odstoupení. Platby budou vráceny stejným způsobem, jakým byly přijaty, pokud není dohodnuto jinak. Jestliže Zákazník zvolí dražší způsob dodání Zboží, než je nejlevnější, Provozovatel vrátí Zákazníkovi náklady na dodání odpovídající nejlevnějšímu způsobu.

5.5. Pokud byla Smlouva uzavřena na koupi Zboží, Zákazník je povinen vrátit Zboží Provozovateli do 14 dnů od oznámení odstoupení. Zákazník nese náklady spojené s vrácením Zboží, i když nemůže být zboží vráceno běžnou poštovní službou. Zboží musí být vráceno na Kontaktní adresu Provozovatele. Provozovatel není povinen vrátit kupní cenu dříve, než obdrží zpět vrácené Zboží nebo prokazatelný doklad o jeho odeslání.

5.6. Pokud byl předmětem Smlouvy prodej Zboží a Zákazník od ní odstoupí, odpovídá Zákazník za snížení hodnoty Zboží způsobené jiným nakládáním, než jaké je nezbytné k seznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží. Provozovatel má v případě snížení hodnoty Zboží právo odečíst tuto škodu od částky, kterou má vrátit Zákazníkovi.

5.7. Pokud je k Zboží či Službám připojen dárek, uzavírá se darovací smlouva s podmínkou, že v případě odstoupení od Smlouvy Zákazníkem se tato darovací smlouva ruší a Zákazník je povinen dárek vrátit.

5.8. Pokud Zákazník zaplatil zálohu podle čl. 6.6. a čl. 6.7., Provozovatel není povinen tuto zálohu při zániku smluvního vztahu vrátit, pokud nebylo dohodnuto jinak.

VI. Cena a platební podmínky

6.1. Zákazník může zaplatit za Služby nebo Zboží, včetně případných dalších nákladů spojených s poskytováním Služeb nebo dodávkou Zboží, způsoby uvedenými na Webových stránkách Provozovatele. Případné slevy z ceny Služeb nebo Zboží nabízené Provozovatelem nelze vzájemně kombinovat, pokud není stanoveno jinak. Informace o cenách Služeb a Zboží zveřejněné na Webových stránkách Provozovatele jsou závazné, s výjimkou zjevné chyby. Provozovatel nepožaduje žádné poplatky za platbu, kromě poplatku za dobírku.

6.2. Jestliže předmětem Smlouvy je dlouhodobé nebo opakované poskytování Služeb, případně opakovaná dodávka Zboží, pak Zákazník svým uhrazením ceny za poskytování Služeb nebo dodávku Zboží pro další období po skončení trvání Smlouvy dává najevo, že má zájem o obnovení Smlouvy, přičemž toto uhrazení se považuje za odeslání nové Objednávky Provozovateli. V tomto případě Zákazník souhlasí s úhradou všech doplňkových Služeb tak, jak je využíval před skončením trvání Smlouvy.

6.3. Dokončením Objednávky Zákazník souhlasí s cenou za objednané Služby nebo Zboží, včetně všech dalších nákladů spojených s poskytováním Služeb nebo dodáním Zboží. Aktuální ceny a případné další náklady spojené s poskytováním Služeb a Zboží jsou uvedeny na Webových stránkách Provozovatele, ale Provozovatel může Služby nebo Zboží poskytnout i za individuálně sjednaných podmínek.

6.4. Cena za objednané Služby nebo Zboží je Zákazníkovi účtována před jejich poskytováním nebo dodáním. Obvykle se tak stane při přijetí Objednávky. Při volbě platby na dobírku při vytváření Objednávky Zboží bude cena účtována při převzetí Zboží. Platba je prováděna v českých korunách (Kč), pokud není dohodnuto jinak.

6.5. Provozovatel má právo, zejména pokud Zákazník nedodá dodatečné potvrzení Objednávky podle čl. 4.3., požadovat uhrazení celé ceny Služeb nebo Zboží před jejich poskytnutím Zákazníkovi. Použití § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se vylučuje.

6.6. Cena za Služby nebo Zboží může být na Webových stránkách Provozovatele vyjádřena jako cena za hodinu práce. Konečná cena bude Zákazníkovi sdělena po obdržení všech podkladů a informací potřebných pro stanovení ceny. Podklady lze předat osobně, zaslat na jakoukoli Kontaktní adresu Provozovatele nebo uvést při vytváření Objednávky. Cena bude stanovena podle očekávaného rozsahu práce. Smlouva bude uzavřena ve chvíli, kdy Zákazník souhlasí s cenovou nabídkou Provozovatele.

6.7. Záloha z konečné ceny Služeb nebo Zboží určené podle čl. 6.6. činí 30 % z konečné ceny a bude účtována při uzavření Smlouvy, tedy při souhlasu Zákazníka s cenovou nabídkou. Zbytek ceny bude účtován při zahájení poskytování Služeb nebo při předání Zboží.

6.8. Při bezhotovostní platbě bankovním převodem je Zákazník povinen uhradit kupní cenu vždy se správným variabilním a případně také specifickým či konstantním symbolem platby.

6.9. Poplatky spojené s platbami hradí Zákazník, zejména poplatky za odchozí platby nebo mezinárodní platby. Tyto poplatky nejsou účtovány Provozovatelem.

6.10. Za uhrazenou se cena považuje v momentě, kdy je správná částka připsána na správný bankovní účet Provozovatele ve správné měně a se správným variabilním, případně též specifickým či konstantním symbolem. Pokud je platba nesprávně provedena, bude cena považována za neuhrazenou. Zákazník odpovídá za správné a včasné provedení platby. Toto ustanovení se nevztahuje na platbu v hotovosti.

6.11. Po přijetí platby na účet Provozovatele nebo po uhrazení ceny v hotovosti vystaví Provozovatel Zákazníkovi daňový doklad v souladu s právními předpisy. Zákazník souhlasí, aby mu daňový doklad byl zaslán na libovolnou Kontaktní adresu Zákazníka, včetně adresy pro elektronickou poštu. Cena Služeb a Zboží zahrnuje daně (např. DPH) podle platných právních předpisů. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je uvedeno na daňovém dokladu. Provozovatel je povinen zaslat daňový doklad v tištěné podobě, pokud o to Zákazník požádá.

VII. Práva z vadného plnění

7.1. Pokud je Zákazník spotřebitelem, může využít svá práva z vadného plnění u Provozovatele v případě, že se na Zboží projeví vada, a to do 24 měsíců od jeho převzetí. Není-li Zákazník spotřebitelem, může uplatnit tato práva pouze po dobu šesti měsíců od převzetí Zboží. Pro spotřebitele platí, že pokud se vada projeví během prvních šesti měsíců, má se za to, že Zboží mělo vadu již při převzetí. Služby lze reklamovat během jejich poskytování, a skryté vady mohou být reklamovány nejpozději do 6 měsíců od jejich poskytnutí, resp. zahájení. Zákazník musí ohlásit vadu Zboží nebo Služeb Provozovateli bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Tato lhůta se neuplatňuje, pokud povaha Zboží nebo Služeb vyžaduje jinak, například u potravin nebo rychle kazícího se Zboží.

7.2. Provozovatel je odpovědný za to, že Zboží při převzetí má sjednané vlastnosti, nebo pokud takové ujednání chybí, že má vlastnosti, které Zákazník mohl rozumně očekávat vzhledem k povaze Zboží a reklamám Provozovatele. Dále odpovídá za to, že Zboží je vhodné k běžnému účelu, vyhovuje vzorku nebo předloze, pokud byly stanoveny, a splňuje množství, míru, hmotnost a standardy stanovené právními předpisy. Vadou se rozumí i dodání odlišného Zboží nebo chyby v dokladech. Pro poskytované Služby odpovídá Provozovatel za jejich bezzávadnost a soulad se Smlouvou. Pokud Zákazník při převzetí Zboží nebo poskytování Služeb věděl o vadě, nebo ji sám způsobil, Provozovatel nenese odpovědnost. Provozovatel rovněž neodpovídá za vady způsobené běžným opotřebením nebo nesprávným použitím.

7.3. Práva z vad se neuplatní na Zboží prodávané za sníženou cenu z důvodu konkrétní vady, ani na opotřebení odpovídající předchozímu užívání. Pokud Zákazník kupuje použité, upravené nebo poškozené Zboží, musí jej Provozovatel o těchto skutečnostech informovat a takové Zboží bude na Webových stránkách označeno. U Zboží prodávaného za nižší cenu nebo použitého Zboží má Zákazník místo výměny právo na přiměřenou slevu.

7.4. Zákazník musí při převzetí Zboží od dopravce zkontrolovat, zda není poškozeno, a pokud zjistí závadu, nahlásit ji dopravci a zaznamenat do předávacího protokolu. Pokud je obal poškozen, což signalizuje neoprávněný zásah, nemusí Zákazník Zboží převzít. Pokud se zjistí zjevná vada později, Zákazník musí bez zbytečného odkladu informovat Provozovatele Písemně.

7.5. Provozovatel může bezpečností v záručním listu, nebo označením záruční doby na obalu přistoupit k záruku za jakost nad zákonné rámec. Odpovědí Provozovatel, že Zboží bude po stanovenou dobu použitelné nebo že si uchová své vlastnosti. Platí doba záruky uvedena ve Smlouvě nebo delší doba záruky uvedená v záručním listu. Pokud vadu způsobí externí vlivy, Provozovatel nenese odpovědnost.

7.6. U potravin (včetně doplňků stravy) poskytuje Provozovatel záruku za jakost do data použitelnosti, minimální trvanlivosti nebo do lhůty určené k použití, pokud jsou skladovány za podmínek uvedených výrobcem a nebyly otevřeny, mimo případů zjištění vady. Podobná záruka platí pro rychle kazící se věci nebo věci s určenou dobou trvanlivosti. Pokud není u některých čerstvých potravin požadována doba trvanlivosti právními předpisy, Zákazník může reklamovat tyto potraviny do jednoho dne po převzetí, pokud Provozovatel nestanoví jinak.

7.7. Práva z vadného plnění nebo ze záruky za jakost zahrnují u reklamace Zboží nárok Zákazníka na bezplatné odstranění vady nebo poskytnutí přiměřené slevy. Pokud není odstranění vady možné bez zbytečného odkladu nebo je to neúměrné, má Zákazník právo požadovat dodání nového bezvadného Zboží nebo výměnu vadného dílu. Pokud není oprava nebo výměna možná, má Zákazník právo odstoupit od Smlouvy a získat plnou kupní cenu zpět. U reklamace Služeb má Zákazník právo na bezplatnou opravu, doplnění Služeb nebo přiměřenou slevu.

7.8. V případě odstranitelné vady má Zákazník právo na dodání nového Zboží nebo výměnu dílu, pokud vadu nelze odstranit po dvou pokusech, nebo se zjevně objevuje více vad současně. Pokud bylo Zboží třikrát opravováno pro různé odstranitelné vady, považuje se za Zboží s větším počtem vad.

7.9. Provozovatel na žádost Zákazníka Písemně potvrdí podmínky a dobu trvání práv z vadného plnění a způsob jejich uplatnění.

7.10. Zákazníkovi se doporučuje zaslat reklamaci Služeb nebo Zboží Písemně na Kontaktní adresu Provozovatele prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného na Webových stránkách. Reklamace ceny nemá odkladný účinek a Zákazník musí cenu uhradit jako by reklamace nebyla podána.

7.11. Provozovatel musí Zákazníkovi, který je spotřebitelem, na požádání vydat Písemné potvrzení o datu podání reklamace, obsahu reklamace a požadovaném způsobu vyřízení. Dále musí poskytnout potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání opravy, nebo Písemně zdůvodnit zamítnutí reklamace.

7.12. Pokud je Zákazník spotřebitelem, musí být jeho reklamace, včetně odstranění vady, vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů od podání reklamace, pokud mezi Provozovatelem a Zákazníkem nebylo dohodnuto jinak. Nedodržení této lhůty zakládá práva Zákazníka k uplatnění práv jako při závažném porušení Smlouvy. Zákazník má právo informovat se o stavu reklamace a Provozovatel jej musí o vyřízení informovat.

7.13. Další práva a povinnosti týkající se odpovědnosti Provozovatele za vady nebo za jakost mohou být stanoveny Reklamačním řádem. Práva z vadného plnění se v ostatních případech řídí příslušnými právními předpisy, především občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

VIII. Práva a povinnosti Provozovatele

8.1. Provozovatel se zavazuje poskytnout Zákazníkovi Služby nebo dodat Zboží dle Smlouvy uzavřené se Zákazníkem v souladu s těmito VOP.

8.2. Provozovatel je oprávněn požadovat od Zákazníka nezbytné informace k ověření jeho totožnosti a svéprávnosti za účelem uzavření vzájemného smluvního vztahu.

8.3. Pokud Zákazník musí k Objednávce doložit další náležitosti vyplývající ze specifikace určitého Zboží nebo Služeb či provést speciální úkon, Smlouva bude uzavřena až po splnění těchto požadavků Zákazníkem.

8.4. Provozovatel může odmítnout uzavření Smlouvy se Zákazníkem zejména v případě, že:

8.4.1. Zákazník odmítne přijmout VOP nebo jiné podmínky Provozovatele,

8.4.2. Zákazník neposkytne potřebné údaje pro uzavření smluvního vztahu,

8.4.3. Zákazník není schopný plnit své závazky a nejedná prostřednictvím svého zástupce,

8.4.4. existuje oprávněný důvod předpokládat, že Zákazník své závazky nesplní nebo již dříve porušil povinnosti ze Smlouvy s Provozovatelem,

8.4.5. Zákazníkovo jednání odporuje právním předpisům, veřejnému pořádku nebo dobrým mravům.

8.5. Provozovatel má právo vypovědět Smlouvu se Zákazníkem s jednoměsíční výpovědní lhůtou v případech, kdy:

8.5.1. Zákazník zamlčel důležité skutečnosti nebo poskytl nepravdivé údaje při uzavírání smluvního vztahu,

8.5.2. Zákazníkovo jednání je v rozporu se zákonem a narušuje veřejný pořádek nebo závažně odporuje dobrým mravům,

8.5.3. Zákazník závažným způsobem porušil ustanovení zákona, Smlouvy nebo VOP.

8.6. Provozovatel může od Smlouvy odstoupit, pokud:

8.6.1. Zákazník nepřevezme Zboží dle čl. 9.5.,

8.6.2. Zákazník odmítne zaplatit zálohu dle čl. 6.7.,

8.6.3. Provozovatel není schopen dodat Zboží Zákazníkovi v přiměřené lhůtě z důvodu neodvratitelné události, vyšší moci nebo zásahu třetích osob.

8.7. Provozovatel je povinen dodat Zboží Zákazníkovi do 5 pracovních dnů od uhrazení ceny, pokud není na Webových stránkách uvedena jiná dodací lhůta. Pokud je Zboží označeno jako skladem, je Provozovatel povinen jej odeslat do 3 pracovních dnů. Při platbě na dobírku musí být Zboží dodáno do 5 pracovních dnů od uzavření Smlouvy, pokud není uvedena jiná lhůta, a pokud je Zboží skladem, do 3 pracovních dnů od uzavření Smlouvy. Pokud Provozovatel nedodrží tuto lhůtu, dopraví Zboží zdarma a případně poskytne slevu dle ceny a povahy Zboží.

8.8. Na Webových stránkách Provozovatele uvádí stav naskladnění Zboží, dobu dodání a další podmínky pro dodání a přepravu Zboží.

8.9. Pokud Provozovatel předem ví o okolnostech, které znemožňují nebo omezují poskytování Služeb nebo dodání Zboží, musí Zákazníka Písemně informovat.

8.10. Provozovatel má právo přerušit poskytování Služeb nebo změnit termín dodání Zboží z důvodů neodvratitelné události, vyšší moci nebo zásahu třetích osob.

8.11. Provozovatel se nezavazuje k žádnému kodexu chování vůči Zákazníkovi ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.12. Zákazník bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být nepřetržitě dostupný, zejména z důvodu nutné údržby hardwarových a softwarových zařízení Provozovatele nebo třetích osob.

8.13. Provozovatel neodpovídá za problémy Webových stránek způsobené zásahem třetích osob nebo nevhodným užíváním stránek.

8.14. Provozovatel má právo omezit nebo znemožnit přístup na své Webové stránky osobám, které se dopustí závažného nezákonného nebo neetického chování či poruší zásadu poctivosti a dobrých mravů. Provozovatel může zrušit Uživatelský účet, pokud není využíván déle než 3 měsíce nebo pokud Zákazník porušuje své povinnosti ze Smlouvy nebo VOP.

8.15. Provozovatel nenese odpovědnost za zneužití přihlašovacích údajů k Uživatelskému účtu Zákazníka, které vedlo k přijetí Objednávky Služeb nebo Zboží.

IX. Práva a povinnosti Zákazníka

9.1. Zákazník je povinen před uzavřením Smlouvy seznámit se specifikacemi objednávaných Služeb nebo Zboží a s obsahem VOP a Reklamačního řádu.

9.2. Zákazník nabývá vlastnictví ke Zboží jeho převzetím. Riziko škody na věci přechází na Zákazníka při předání Zboží dopravci, který byl zvolen v Objednávce. Pokud je Zákazník spotřebitelem, toto riziko přechází na Zákazníka okamžikem převzetí Zboží.

9.3. Zákazník má právo zvolit si způsob dopravy Zboží při vytváření Objednávky. Pokud Zákazník požaduje jiný způsob dopravy, než je možné zvolit na Webových stránkách Provozovatele, nese rizika spojená s tímto způsobem dopravy a zavazuje se uhradit veškeré dodatečné náklady.

9.4. Pokud je kvůli Zákazníkovi nutné Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než uvedeným v Objednávce, Zákazník musí uhradit náklady spojené s takovým doručováním.

9.5. Zákazník je povinen převzít Zboží od Provozovatele při jeho dodání. Pokud Zákazník Zboží nepřevezme, Provozovatel má právo požadovat náhradu nákladů za uskladnění nebo vrácení Zboží. Pokud si Zákazník zvolí vyzvednutí na prodejně, je povinen Zboží vyzvednout ve stanovené lhůtě. Nevyzvedne-li Zboží včas, může Provozovatel požadovat úhradu nákladů za uskladnění. Pokud byla cena Zboží již uhrazena, a Zákazník nevyzvedne Zboží ani po poskytnutí přiměřené lhůty, Provozovatel má právo Zboží opětovně prodat a započíst náklady vzniklé uskladněním a neúspěšným dodáním.

9.6. Zákazník není povinen převzít neobjednané plnění. Pokud Provozovatel dodá neobjednané plnění a Zákazník ho přijme, považuje se za poctivého držitele a nemusí Provozovateli nic vracet nebo ho informovat.

9.7. Při jakékoli změně svých údajů vedených v Uživatelském účtu musí Zákazník údaje bez zbytečného odkladu aktualizovat. Pokud to neudělá, je odpovědný za případnou škodu.

9.8. Zákazník musí podniknout veškeré rozumné kroky k ochraně svého přihlašovacího jména a hesla k Uživatelskému účtu a má povinnost udržovat tyto údaje v tajnosti. Zákazník nesmí umožnit využívání svého účtu neoprávněným osobám a tyto osoby musí své oprávnění doložit Provozovateli. Zákazník je odpovědný za škodu způsobenou zneužitím informací v případě porušení těchto povinností.

9.9. Zákazník je povinen zabránit porušování dobrých mravů, veřejného pořádku, platných právních předpisů a VOP prostřednictvím svého Uživatelského účtu. Zákazník musí zdržet se takového užívání Webových stránek Provozovatele, které by mohlo nepřiměřeně zatěžovat systém nebo narušit jeho funkčnost.

X. Ochrana informací a osobních údajů

10.1. Zákazník dává souhlas ke zpracování a uchovávání svých osobních údajů v souladu s platným zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679, známým jako GDPR. Zákazník, který není spotřebitelem, není chráněn výlučně spotřebitelskými právními předpisy v otázce ochrany osobních údajů v rámci smluvního vztahu s Provozovatelem.

10.2. Provozovatel zaručuje, že všechny osobní údaje poskytnuté Zákazníkem budou považovány za důvěrné a budou využity v nezbytné míře pouze k naplnění závazků vyplývajících ze Smlouvy a k dalším účelům uvedeným v Zásadách ochrany osobních údajů Provozovatele, v souladu s tam uvedenými podmínkami.

10.3. Provozovatel má právo sdílet nezbytné osobní údaje s třetími stranami za účelem splnění závazků ze Smlouvy, například s dopravci. V určitých případech stanovených zákonem je Provozovatel povinen poskytovat osobní údaje v nezbytném rozsahu orgánům veřejné moci.

10.4. Provozovatel se zavazuje zajistit ochranu osobních údajů proti neoprávněnému přístupu nebo náhodnému úniku, zabránit změnám, ztrátě nebo zničení údajů, neoprávněnému přenosu nebo dalším neoprávněným činnostem. Zákazník má právo přistupovat ke svým osobním údajům a opravit je. Dále má právo požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu.

10.5. Další podrobnosti ohledně ochrany osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů Provozovatele, které jsou dostupné na Webových stránkách Provozovatele.

XI. Závěrečná ustanovení

11.1. Aktuální VOP jsou k dispozici na Webových stránkách Provozovatele.

11.2. Veškerá ujednání mezi Provozovatelem a Zákazníkem jsou určována Smlouvou, těmito VOP a Reklamačním řádem Provozovatele. Ochrana osobních údajů se řídí Zásadami o ochraně soukromí, které jsou k nahlédnutí na Webových stránkách Provozovatele. Právní vztahy mezi Provozovatelem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky, především občanským zákoníkem a zákonem na ochranu spotřebitele.

11.3. Zákazník souhlasí, že Provozovatel může v průběhu trvání smluvního vztahu měnit VOP. O jakýchkoli změnách bude Provozovatel informovat Zákazníka Písemně. Zákazník má právo vypovědět Smlouvu do 30 kalendářních dnů od doručení oznámení o změně, pokud se domnívá, že změna zhoršuje jeho postavení. Pokud Zákazník neučiní výpověď, má se za to, že změny přijal. V případě vypovězení Smlouvy z tohoto důvodu je výpovědní lhůta 2 měsíce.

11.4. Při rozporu ustanovení Smlouvy a VOP mají přednost ustanovení Smlouvy. Při rozporu mezi VOP a Reklamačním řádem platí Reklamační řád.

11.5. Pokud je některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo se takovým stane, nahradí jej ustanovení, které nejvíce odpovídá hypotetickému smyslu neplatného ustanovení. Neplatnost nebo neúčinnost jednoho ustanovení nezpůsobuje neplatnost či neúčinnost ostatních ustanovení.

11.6. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1. září 2024.

11.7. Veškeré spory vyplývající ze Smlouvy mezi Provozovatelem a Zákazníkem budou nejprve řešeny smírně.

11.8. Kontrolu živnostenského oprávnění vykonává příslušný živnostenský úřad v rámci své působnosti. Dodržování předpisů na ochranu spotřebitele kontroluje Česká obchodní inspekce. Práva spotřebitelů rovněž hájí jejich zájmové organizace a další subjekty na jejich ochranu.

11.9. Pokud Zákazník, který je spotřebitelem, nemůže vyřešit spor s Provozovatelem smírně, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (https://www.coi.cz/informace-o-adr/) za účelem mimosoudního řešení sporu. Toto právo může být uplatněno nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy Zákazník poprvé uplatnil právo u Provozovatele. Pro stížnosti ohledně zakoupeného Zboží nebo Služeb a pro vyhledání alternativních řešení sporů může Zákazník také využít online platformu Evropské komise (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Během jednání o mimosoudním řešení sporu neběží promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

11.10. Práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy mezi Provozovatelem a Zákazníkem přecházejí na jejich právní nástupce. Převod práv a povinností Zákazníka vůči Provozovateli na třetí osoby je možný pouze s předchozím Písemným souhlasem Provozovatele. Pokud Zákazník převede svá práva a povinnosti bez toho souhlasu, je tento převod neplatný a neúčinný vůči Provozovateli. Souhlas může být udělen dodatečně, a v takovém případě je převod účinný od okamžiku udělení souhlasu, pokud není stanoveno jinak. Zákazník musí třetí osobu plně informovat o všech právech a povinnostech ze Smlouvy a VOP. Pokud Zákazník převede svá práva a povinnosti na třetí osobu, bude ručit za splnění závazků této osoby vyplývajících ze Smlouvy.